به NazarEx.ir خوش آمدید. در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال ؛ راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
423 بازدید
در سوالات متداول و جواب توسط (13.3k امتیاز)
برچسب گذاری دوباره توسط
تحلیل تکنیکال Technical چیست؟

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط (13.3k امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

بیش از سیصد سال است که در بازار مالی تحلیل تکنیکال شکل گرفته است و امروز با ابزارها و تکنیک‌های متفاوت به اوج خود رسیده است. تکنیکالیست‌ها معتقدند رفتار مشتری از طریق روندشناسی، حجم، قیمت و زمان قابل پیش‌بینی است و شاخص‌ها، اعداد، نمودار و روند بازار بهترین دوست یک معامله‌گر است. اگر در این خصوص به اطلاعات بیشتری لازم دارید که از کلاس‌ها و ویدیوهای آموزشی میبایستی استفاده کنید.

"تحلیل تکنیکال" (Technical Analysis) یا تجزیه و تحلیل فنی راهی برای پیش‌بینی قیمت در بازارها است که براساس تاریخچه‌ی قیمت گذشته و حال و حجم معاملات در آن بازار انجام می‌پذیرد. این روش در بازارهایی که مبادلات در آن بر پایه‌ی عرضه و تقاضای واقعی صورت می‌گیرد کاربرد دارد. تحلیل تکنیکال توسط چارلز در اواخر دهه‌ی ۱۸۰۰ میلادی ابداع شد و چندین محقق معروف مانند ویلیام پی، همیلتون، رابرت رئا، ادسون گولد و جان مگی به تئوری نظریه داو کمک کردند تا مبانی آن را شکل دهند.

مهم‌ترین ابزارهای تحلیل تکنیکال شامل تئوری امواج الیوت، خط روند، الگوهای هارمونیک، الگوهای کلاسیک، فیبوناچی و غیره است. با اینکه در این تحلیل با نمودار، شاخص و اعداد سروکار دارید، این نوع تحلیل بیشتر تحقیق و بررسی رفتار انسان‌ها در بازارهای مالی حساب می‌شود. رفتارهایی که با احساسات انسانی عجین شده و بعضی اوقات خود را در قالب ترس و طمع در شرایط متفاوت نشان می‌دهد. توجه داشته باشید که تمام معامله‌گرانی که یک سهم در بازار بورس یا کریپتوکارنسی در صرافی‌ها خرید و فروش می‌کنند، در واقع بازار را برای آن ارز یا سهام شکل می‌دهند و نوع رفتار این تریدرها و سرمایه‌‎گذاران است که قیمت را مشخص می‌کند.

تحلیل تکنیکی، هنر پیدا کردن نقاط ورود و خروج از نمودارها برای سرمایه‌گذاری و کسب سود در بازارهای مالی به شمار می‌رود. این تحلیل قادر است در هر دارایی که تاریخچه‌ی قیمت دارد مثل بازار سهام، بازار آتی، بورس کالا، بازار ارز و سایر اوراق بهادار مورد استفاده قرار بگیرد. این مورد را فراموش نکنید که با استفاده از تحلیل تکنیکال در بازارهای تحت شرایط عادی و حجم معاملات و نقدینگی بالا، می‌توان پاسخ بهتری برای سرمایه‌گذاری گرفت.

به NazarEx.ir خوش آمدید

در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال
راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
ثبت نام در صرافی آنلاین بینگ اکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوکوین ثبت نام در صرافی آنلاین نوبیتکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوینکس آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین KuCoin آموزش ثبت نام در صرافی کوینکسCoinEx عضویت رایگان در نظر اکس logo-samandehi
...