به NazarEx.ir خوش آمدید. در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال ؛ راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
803 بازدید
در سوالات متداول و جواب توسط (13.3k امتیاز)
اصطلاح متمرکز و غیرمتمرکز چیست؟

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط (13.3k امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

یکی از بزرگ‌ترین مسائلی که در خصوص ارزهای فیات هر کشوری وجود دارد، متمرکز بودن (Centralized) آن‌ها است. متمرکز بودن یعنی پول‌های فیات، توسط دولت‌ها، بانک‌ها و موسسات مدیریت، منتشر و نظارت می‌شوند. شاید شما پول‌های خود را در حساب یک موسسه نگهداری کرده باشید، اما مالکیت این پول ۱۰۰٪ در اختیار شما نیست. این موسسه یا هر مرکز و شخص دیگری که روی پول‌ها نظارت دارد، می‌تواند آن‌ها را درون ساک خود بریزد و پا به فرار بگذارد. یا ممکن است یک دولت یا بانک، حساب‌های یک شخص را به راحتی با یک دکمه به هر دلیلی مسدود کند.

اما یکی از اهداف مهم ایجاد ارزهای رمزنگاری شده، خارج کردن کنترل دولت بر این نوع از پول‌ها بوده‌ است. غیرمتمرکز بودن یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها محسوب می‌شود. نه دولتی روی پول مردم نظارت دارد و نه بانکی می‌تواند ارز دیجیتال شما را مسدود کند.

به NazarEx.ir خوش آمدید

در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال
راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
ثبت نام در صرافی آنلاین بینگ اکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوکوین ثبت نام در صرافی آنلاین نوبیتکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوینکس آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین KuCoin آموزش ثبت نام در صرافی کوینکسCoinEx عضویت رایگان در نظر اکس logo-samandehi
...