به NazarEx.ir خوش آمدید. در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال ؛ راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
503 بازدید

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط (13.3k امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

شما می‌توانید یک بازار ساز خودکار (Automated Market Maker) که به اختصار آن را AMM می‌نامیم، به عنوان یک ربات تصور کنید که همیشه قیمت بین دو دارایی را به شما اعلام می‌کند. برخی مانند یونی سواپ از فرمول‌های ساده استفاده می‌کنند، در حالی که کرو، بلنسر و دیگر پروتکل‌ها از فرمول‌های پیچیده‌تر بهره می‌برند. با استفاده از بازارساز خودکار می توانید با اطمینان بیشتری تجارت کنید و همچنین از طریق تامین نقدینگی درآمدزایی کنید. بازارسازهای خودکار در شبکه دیفای مستقر شده‌اند. تمرکززدایی از بازار با این روش بنیادین، از مهم‌ترین چشم اندازهای جهان ارزهای دیجیتال است.

بازار ساز خودکار AMM نوعی پروتکل مبادله غیر متمرکز DEX است. AMM برای قیمت‎ گذاری دارایی‎‌ها به یک فرمول ریاضی وابسته است. دارایی‎‌ها به جای استفاده از اوردر بوک میتوانند مطابق با الگوریتم قیمت گذاری، قیمت گذاری شوند.

این فرمول می‎‌تواند در هر پروتکل شکل متفاوتی داشته باشد. برای مثال یونی سواپ از  x * y = k استفاده می‎‌کند. جایی که x مقدار یک رمزارز در ذخیره نقدینگی است و y مقدار دیگری است. در این فرمول k یک متغیر ثابت است به این معنی که نقدینگی کل استخر همیشه باید یک عدد ثابت باقی بماند. سایر بازار سازهای خودکار از فرمول های دیگر برای موارد خاصی که هدف قرار می ‎دهند استفاده می‎ کنند. تشابه بین آنها این است که قیمت را به شکل الگوریتمی مشخص می‎ کنند. اگر اکنون کمی گیج کننده به نظر می‎ رسد با خواندن ادامه این مقاله نقاط ابهام رفع خواهند شد.

بازار سازی کلاسیک اساسا با شرکت هایی با منابع بزرگ و استراتژی‎ های پیچیده کار می کند. سازندگان بازار به شما کمک می‎‌کنند تا در اوردر بوک یک صرافی مانند بایننس قیمت مناسب و قیمت پیشنهادی رقابتی را داشته باشید. در واقع همه می ‎توانند از طریق بلاکچین بازاری را ایجاد کنند. زیرا سازندگان بازار خودکار این فرایند را غیر متمرکز کرده اند.

به NazarEx.ir خوش آمدید

در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال
راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
ثبت نام در صرافی آنلاین بینگ اکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوکوین ثبت نام در صرافی آنلاین نوبیتکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوینکس آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین KuCoin آموزش ثبت نام در صرافی کوینکسCoinEx عضویت رایگان در نظر اکس logo-samandehi
...