به NazarEx.ir خوش آمدید. در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال ؛ راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
502 بازدید

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط (13.3k امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

هنگام تأمین نقدینگی به AMM ها، باید ضرر ناپایدار را به خاطر بسپارید!

ضرر ناپایدار یا Impermanent Loss زمانی اتفاق می‌افتد که پس از واریز نقدینگی به یک استخر، با گذشت زمان نسبت قیمت توکن‌های سپرده شده تغییر کند. هرچه تغییر بزرگتر باشد، ضرر ناپایدار نیز بزرگتر است. به همین دلیل است که بازار ساز خودکار با جفت‌های توکن که دارای ارزش مشابه هستند، مانند استیبل کوین‌ها یا توکن‌های بر پایه شبکه اتریوم، بهترین عملکرد را دارند. اگر نسبت قیمت توکن‌ها در محدوده تقریبا کوچکی باقی بماند، ضرر ناپایدار نیز ناچیز است.

از طرف دیگر، اگر نسبت تغییرات قیمت توکن‌های سپرده شده زیاد باشد، ممکن است تامین‌کنندگان نقدینگی به جای افزودن وجوه به یک استخر، ترجیح دهند دارای‌هایشان را نزد خود نگه دارند. با این حال، استخرهای یونی سواپ مانند ETH/DAI که کاملا در معرض ضرر ناپایدار قرار دارند، به لطف کارمزدهای معاملاتی که به تامین‌کنندگان لیکوئیدیتی تعلق می‌گیرد، سودآور بوده‌اند.

با این اوصاف، ضرر ناپایدار نام‌گذاری مناسبی برای این پدیده نیست. ناپایداری فرض می‌کند اگر دارایی‌ها به قیمت‌هایی که در ابتدا واریز شده‌اند برگردند، ضررها کاهش می‌یابد. با این حال، اگر وجوه خود را با نسبت قیمتی متفاوت از قیمت زمان سپرده‌گذاری خود برداشت کنید، ضررهای آن دیگر دائمی است. در برخی موارد، کارمزدهای معاملاتی ممکن است ضررها را کاهش دهد، اما هنوز هم در نظر گرفتن خطرات مهم است. هنگام واریز وجه به یک بازار ساز خودکار ، مراقب باشید و مطمئن شوید که پیامدهای ضرر ناپایدار را درک می‌کنید.

به NazarEx.ir خوش آمدید

در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال
راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
ثبت نام در صرافی آنلاین بینگ اکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوکوین ثبت نام در صرافی آنلاین نوبیتکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوینکس آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین KuCoin آموزش ثبت نام در صرافی کوینکسCoinEx عضویت رایگان در نظر اکس logo-samandehi
...