به NazarEx.ir خوش آمدید. در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال ؛ راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
549 بازدید
در سوالات متداول و جواب توسط (13.3k امتیاز)
سیستم های توزیع شده (distributed systems) چیست؟

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط (13.3k امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

سیستم توزیع شده، مجموعه ای از کامپیوترها هستند، که توزیع آن ها از دید کاربر مخفی (transparent) است. بنابراین، کاربری که با یک سیستم توزیع شده کار می کند، این سیستم را همانند یک کامپیوتر مشاهده می کند.

سیستم توزیع شده، مجموعه ای از کامپیوترهای مستقل از هم هستند، که از نظر کاربر، یک کامپیوتر واحد به نظر می رسند.

سیستم های توزیع شده الگوهای محاسباتی هستند که به موجب آن دو یا چند گره به صورت هماهنگ با یکدیگر کار می کنند تا به یک نتیجه مشترک برسند. این سیستم ها به گونه ای مدل سازی شده است که کاربران نهایی، آن را به عنوان یک پلت فرم منطقی واحد در نظر می گیرند. به عنوان مثال ، موتور جستجوی گوگل مبتنی بر یک سیستم توزیع شده بزرگ است، اما به نظر کاربر، یک پلت فرم منسجم و واحد است.

در سیستم های توزیع‌شده یک مسئله به وظایف مختلف تقسیم می‌شود که هر کدام از آن‌ها توسط یک کامپیوتر یا بیشتر حل می‌شود.این سیستم ها از طریق ارسال پیام با یکدیگر در ارتباط هستند.

همه گره ها در یک سیستم توزیع شده قادر به ارسال و دریافت پیام از یکدیگر هستند. گره ها می توانند صادق ، معیوب یا مخرب باشند و دارای حافظه و پردازنده هستند. گره ای که رفتارهای غیر منطقی از خود نشان می دهد ( مسئله ژنرال های بیزانس) به عنوان گره بیزانس نیز شناخته می شود.

طراحی سیستم های توزیع شده به قدری چالش برانگیز است که فرضیه ای معروف به قضیه CAP اثبات شده است. مطابق با این نظریه یک سیستم توزیع شده نمی تواند به طور همزمان از هر سه ویژگی (سازگاری ، در دسترس بودن و تحمل پارتیشن) برخوردار باشد.

به NazarEx.ir خوش آمدید

در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال
راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
ثبت نام در صرافی آنلاین بینگ اکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوکوین ثبت نام در صرافی آنلاین نوبیتکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوینکس آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین KuCoin آموزش ثبت نام در صرافی کوینکسCoinEx عضویت رایگان در نظر اکس logo-samandehi
...