به NazarEx.ir خوش آمدید. در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال ؛ راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
415 بازدید
در سوالات متداول و جواب توسط (13.3k امتیاز)
برچسب گذاری دوباره توسط
بلاک چین BlockChain چیست؟

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط (13.3k امتیاز)
ویرایش شده توسط
 
بهترین پاسخ

در ابتدایی‌ترین سطح خود، بلاکچین به معنای واقعی کلمه فقط یک زنجیره بلوک است، اما نه در آنچه بطور مرسوم و عرف معنا میشود. وقتی میگوییم بلاک (block) و چِین (chain)، ما در حقیقت به اطلاعات دیجیتالی (یا بلوک) ذخیره شده در یک پایگاه داده همگانی (یا چِین) اشاره میکنیم.

بلاکچین نوعی سیستم ثبت اطلاعات و گزارشات می‌باشد. این اطلاعات ذخیره شده میان همه اعضای فعال در شبکه به اشتراک گذاشته می‌‌شود و تمام کسانی که عضو شبکه بلاک‌چین هستند یک نسخه از این اطلاعات ثبت شده را در اختیار دارند. در نتیجه در این سیستم امکان تغییر و حذف اطلاعات با استفاده از دانش رمزنگاری و توزیع اطلاعات تا حد زیادی از بین رفته است. عموما، تعداد اعضا در یک بلاکچین می‌تواند محدود به چند نفر و از جامعه‌ای خاص تا چند میلیون نفر از جوامع مختلف متغیر باشد. این متمایزکننده‌ترین ویژگی بلاک‌چین می‌باشد که باعث محبوبیت و معروفیت آن شده است.

چه چیز بلاک‌چین را متمایز میسازد؟

‌‎شبکه بلاک‌چین متصدی مرکزی ندارد و معنای واقعی یک نظام دموکرات است.

از آنجایی که یک دفتر کل مشترک و تغییرناپذیر داریم، اطلاعات موجود در آن برای همگان قابل رویت است. از این رو، هرچیزی که بر اساس بلاک‌چین بنا شده، ماهیت شفافی دارد و هرکسی را در این مجموعه مسئول اعمال خود قرار میدهد.

سه رکن تکنولوژی بلاک‌چین

‌‎سه ویژگی اصلی تکنولوژی بلاک‌چین که موجب شده که با استقبال گسترده روبرو شود عبارتند از:

• ‌‎عدم تمرکز

• ‌‎شفافیت

• ‌‎تغییر ناپذیری

به NazarEx.ir خوش آمدید

در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال
راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
ثبت نام در صرافی آنلاین بینگ اکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوکوین ثبت نام در صرافی آنلاین نوبیتکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوینکس آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین KuCoin آموزش ثبت نام در صرافی کوینکسCoinEx عضویت رایگان در نظر اکس logo-samandehi
...