به NazarEx.ir خوش آمدید. در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال ؛ راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
489 بازدید

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط (13.3k امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

تحلیل‌گران تکنیکال بر اساس تجربه از خطوط روند در نمودارها و شکل‌هایی که تشکیل می‌دهند (مانند سر و شانه، فنجان و دسته و … )  روند بازار را تشخیص می‌دهند. دو تا از این شکل‌ها که از برخورد ۲ میانگین متحرک تشکیل می‌شود تقاطع طلایی و تقاطع مرگ است.

تقاطع طلایی و تقاطع مرگ، دقیقا مخالف یکدیگر هستند. تقاطع طلایی نشانه‌ی پیشرفت و صعودی شدن مارکت در بلند مدت و تقاطع مرگ نشانه نزولی شدن مارکت در طولانی مدت است.

برای تشخیص این دو تقاطع، به ۲ عدد میانگین متحرک نیاز داریم. یک میانگین متحرک را بر روی ۵۰ و دیگری را بر روی عدد ۲۰۰ تنظیم می‌کنیم. اگر میانگین متحرک ۵۰ از پایین میانگین متحرک ۲۰۰ را قطع کرد، در نقطه تقاطع، می‌گوییم تقاطع طلایی روی داده است و بالعکس اگر میانگین متحرک ۵۰ از بالا میانگین متحرک ۲۰۰ را قطع کرد، می‌گوییم تقاطع مرگ روی داده است. توجه داشته باشید که این موارد در تایم‌فریم روزانه بررسی می‌گردد. لازم به ذکر است، این روش به تنهایی نمی‌تواند دلیل ورود یا خروج از بازار باشد. مخصوصا در بازاری مانند بازار رمزارز که نوسانات قیمتی بسیار بالایی دارد و جو روانی بر روی بازار بسیار موثر است. 

به NazarEx.ir خوش آمدید

در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال
راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
ثبت نام در صرافی آنلاین بینگ اکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوکوین ثبت نام در صرافی آنلاین نوبیتکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوینکس آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین KuCoin آموزش ثبت نام در صرافی کوینکسCoinEx عضویت رایگان در نظر اکس logo-samandehi
...