به NazarEx.ir خوش آمدید. در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال ؛ راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
440 بازدید
در سوالات متداول و جواب توسط (13.3k امتیاز)
شاخص ترس و طمع چگونه کار می‌کند؟

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط (13.3k امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

وب سایت CNNMoney در ابتدا شاخص ترس و طمع را برای تجزیه و تحلیل احساسات بازار سهام ایجاد کرد. پس از آن، وب سایت “Alternative.me” نسخه خود را متناسب با بازار ارز رمزنگاری منتشر کرد.

شاخص ترس و طمع ارز رمزنگاری مجموعه‌ای از روندها و شاخص‌های مختلف بازار را تجزیه و تحلیل می‌کند تا مشخص کند که آیا فعالان بازار احساس ترس دارند یا طمع. عدد 0 نشان دهنده ترس شدید  است، در حالی که عدد 100 طمع شدید و عدد 50  خنثی بودن بازار را نشان می‌دهند.

حاکم بودن ترس بر بازار احتمالا نشانه پایین بودن قیمت رمزارزها از ارزش واقعی خودشان است. ترس زیاد در بازار می‌تواند منجر به فروش بیش از حد شود. ترس لزوما به معنای ورود بازار به یک روند نزولی طولانی مدت نیست. بلکه، می‌توان آن را یک اصلاح کوتاه یا میان مدت به خاطر احساسات کلی بازار در نظر گرفت. 

وضعیت طمع در بازار نقطه مقابل ترس است. اگر سرمایه‌گذاران و معامله‌گران طمع داشته باشند، احتمال بیشتر بودن قیمت از ارزش واقعی خود و حباب بودن آن وجود دارد. موقعیتی را تصور کنید که در آن فومو (ترس از دست دادن) باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران قیمت‌ها را در بازار بالا ببرند و در نتیجه قیمت بیت کوین بالاتر از ارزش واقعی اش شود. به عبارت دیگر، افزایش طمع ممکن است منجر به تقاضای بیش از حد و افزایش غیرطبیعی قیمت شود.

وب سایت “Alternate.me” هر روز احساسات را از منابع مختلف گرفته و تجزیه و تحلیل می‌کند و عدد جدیدی از 0 تا 100 برای این شاخص ارائه می‌دهد. در حال حاضر، شاخص ترس و طمع ارز رمزنگاری فقط از اطلاعات مربوط به بیت کوین استفاده می‌کند. دلیل این امر آن است که وقتی صحبت از قیمت و احساسات می‌شود، بیت کوین همبستگی قابل توجهی با کل بازار رمزارزها دارد.

مقیاس بندی‌های این شاخص را می‌توان به دسته‌های زیر تقسیم کرد:

  • 0 تا 24 : ترس شدید (نارنجی)
  • 25 تا 49 : ترس (زرد مایل به قهوه‌ای/ زرد)
  • 50 تا 74 : طمع (سبز روشن)
  • 75 تا 100 : طمع شدید (سبز)
به NazarEx.ir خوش آمدید

در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال
راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
ثبت نام در صرافی آنلاین بینگ اکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوکوین ثبت نام در صرافی آنلاین نوبیتکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوینکس آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین KuCoin آموزش ثبت نام در صرافی کوینکسCoinEx عضویت رایگان در نظر اکس logo-samandehi
...