به NazarEx.ir خوش آمدید. در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال ؛ راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
476 بازدید
در سوالات متداول و جواب توسط (13.3k امتیاز)
ویرایش شده توسط
هارد کپ (Hard Cap) چیست؟

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط (13.3k امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

هارد کپ یا حداکثر عرضه پارامتری است که وب‌سایت‌های تحلیل ارز رمزنگاری و جامعه سرمایه‌گذار یک پروژه به دقت آن را زیر نظر دارد. ساتوشی ناکاموتو هارد کپ بیت‌کوین را 21 میلیون کوین تعیین کرده و این بدان معناست که عرضه این ارز محدود است و به هیچ وجه از این مقدار تجاوز نخواهد کرد.

هارد کپ به محدودیتی اطلاق می‌شود که توسط کد یک بلاک‌چین برای حداکثر عرضه یک ارز رمزنگاری تعیین شده است. هارد کپ از هرگونه تولید یا گردش بیشتر یک ارز رمزنگاری جلوگیری می‌کند. در کل، این یک فاکتور دارای اثر خوب در نظر گرفته می‌شود، زیرا موجب کمبود عرضه و در نتیجه افزایش قیمت یک ارز می‌شود.

هنگام ارزیابی عرضه اولیه سکه (ICO) از پارامتر هارد کپ نیز استفاده می‌شود. قبل از خرید، سرمایه‌گذاران و کاربران باید جنبه‌های مختلفی را در حین ارزیابی یک پروژه یا پروتکل در نظر بگیرند. هارد و سافت‌ کپ‌های یک عرضه اولیه شناخته شده‌ترین پارامترها هستند.

به NazarEx.ir خوش آمدید

در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال
راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
ثبت نام در صرافی آنلاین بینگ اکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوکوین ثبت نام در صرافی آنلاین نوبیتکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوینکس آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین KuCoin آموزش ثبت نام در صرافی کوینکسCoinEx عضویت رایگان در نظر اکس logo-samandehi
...