به NazarEx.ir خوش آمدید. در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال ؛ راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
400 بازدید
در سوالات متداول و جواب توسط (13.3k امتیاز)
توکن هواداری (Fan Token) چیست؟

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط (13.3k امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

توکن هواداری یا فن توکن (Fan Token)، نوعی ارز دیجیتال است که افراد می‌توانند با داشتن آن، از مزایای مختلف عضویت در یک باشگاه ورزشی، از حق رأی در تصمیمات باشگاه گرفته تا گرفتن پاداش و طراحی لباس باشگاه، بهره‌مند شوند. این نوع از ارزهای دیجیتال، توسط باشگاه‌های ورزشی، باشگاه‌های هواداری مخصوص موسیقی و سایر سازمان‌ها به کار می‌رود.

به عبارتی دیگر، توکن هواداری همان توکن غیرمثلی (NFT) است با یک تفاوت بارز. به موجب قانون کپی‌رایت دیجیتال، حق مالکیت یک توکن NFT واگذار می‌شود و دیگر قابل انتقال نیست، اما توکن هواداری (Fan Token)، کاملاً قابل‌انتقال است. یعنی می‌توان به آسانی توکن هواداری را برای بهره‌مندی از محصولات و خدمات سودمند باشگاه‌ ناشر آن‌، مبادله کرد. علاوه بر این، فن توکن، هویتی مجزا می‌سازد و افراد را تحت جامعه‌ای هم‌بسته و صمیمی، گرد هم می‌آورد.

خصوصیت دیگر این نوع از توکن‌ که آن را متمایز می‌سازد، این است که الزاماً پشتوانۀ ارز دیجیتال ندارد و حتماً لازم نیست وابسته به ارزش رمزارزی مانند بیت‌کوین یا اتریوم باشد. قیمت فن توکن، بر اساس تعداد هوادارانِ خواهانِ آن یا ارزشی که به آن منسوب می‌کنند، تعیین می‌شود. چندین باشگاه‌ فوتبال از جمله منچسترسیتی، بارسلونا، یوونتوس و پاری‌سن‌ژرمن، توکن‌های هواداری خود را منتشر کرده‌اند. حتی لیگ برتر هند هم در صدد است که توکن هواداری خود را عرضه کند.

به NazarEx.ir خوش آمدید

در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال
راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
ثبت نام در صرافی آنلاین بینگ اکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوکوین ثبت نام در صرافی آنلاین نوبیتکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوینکس آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین KuCoin آموزش ثبت نام در صرافی کوینکسCoinEx عضویت رایگان در نظر اکس logo-samandehi
...