به NazarEx.ir خوش آمدید. در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال ؛ راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
462 بازدید
در سوالات متداول و جواب توسط (13.3k امتیاز)
بمب سختی و عصر یخبندان اتریوم چیست؟

1 پاسخ

1 امتیاز مثبت 0 امتیاز منفی
توسط (13.3k امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

مفهوم بمب سختی اتریوم و عصر یخبندان اتریوم در سال 2015 توسط توسعه دهندگان اتریوم مطرح شد که در پی آن و از طریق یک اقدام عمدی شبکه اتریوم با چالش‌های جدی مواجه می‌شود و در نهایت منجر به توقف استخراج اتریوم جدید خواهد شد.

بمب سختی اصطلاحی است که برای نشان دادن افزایش فزاینده سختی ماینینگ اتریوم در نظر گرفته شده است. بمب سختی منجر به افزایش زمان لازم برای استخراج یک بلوک جدید در بلوک اتریوم می‌شود و در نهایت منجر به وضعیتی در آینده خواهد شد که در آن استخراج اتریوم تقریبا غیرممکن و عملیات ماینینگ اتریوم فریز می‌شود که به این وضعیت عصر یخبندان اتریوم گفته می‌شود.

شبکه بلاک چین اصلی اتریوم با یک ویژگی ذاتی همراه است، که دشواری استخراج را با گذشت زمان افزایش می‌دهد، یعنی با گذشت زمان هرچه بلوک‌های بیشتری ایجاد می‌شود، استخراج بلوک‌‌های جدید مشکل‌تر خواهد بود و زمان بیشتری را برای استخراج لازم خواهد داشت. افرادی که اقدام به مایینینگ اتریوم می‌کنند قطعا توجه داشته‌اند که طی چند ماه گذشته با ادامه کار ماینینگ، استخراج اتریوم رو به کاهش است و این کاهش بخشی از ساختار شبکه اتریوم است. اگر شرایط به همین شکل ادامه یابد، استخراج اتریوم در مدت زمان چند ماه غیر عملی و بی سود می‌شود. بنابراین نام‌گذاری این شرایط به بمب سختی اتریوم و عصر یخبندان اتریوم بی‌مناسبت نیست. این ویژگی یعنی افزایش دشواری، بخشی جدایی‌ناپذیر از شبکه بلاکچین اتریوم است که توسط دو فورک Ethereum و Ethereum Classic به ارث رسید. پس از فعال شدن مکانیسم بمب سختی اتریوم، سختی شبکه به صورت نمایی افزایش خواهد یافت و زمان بیشتری برای حل معادله یک بلاک مورد نیاز خواهد بود. قدرت بمب سختی شبکه و تغییرات آن به قدری محسوس خواهد بود که شبکه اتریوم را در همان حالت متوقف یا به اصطلاح فریز خواهد کرد و دیگر هیچ تراکنشی در شبکه به دلیل سختی بسیار بالای آن انجام نخواهد شد که این مفهوم با اصطلاح عصر یخبندان اتریوم شناخته می‌شود.

به NazarEx.ir خوش آمدید

در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال
راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
ثبت نام در صرافی آنلاین بینگ اکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوکوین ثبت نام در صرافی آنلاین نوبیتکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوینکس آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین KuCoin آموزش ثبت نام در صرافی کوینکسCoinEx عضویت رایگان در نظر اکس logo-samandehi
...