به NazarEx.ir خوش آمدید. در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال ؛ راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
343 بازدید
در سوالات متداول و جواب توسط (13.3k امتیاز)
چرا توسعه‌دهندگان اتریوم بمب سختی را در شبکه کار گذاشته‌اند؟

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط (13.3k امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

در شبکه اتریوم پس از هارد فورک نهایی که سرنیتی (Serenity) نام دارد، احتمالا دو شبکه اتریوم وجود خواهد داشت؛ بلاک چین جدید اتریوم که با مکانیزم اثبات سهام کار می‌کند و بلاک چین قدیمی که هنوز بر پایه اثبات کار است و برای ادامه فعالیت به ماینرهایش احتیاج دارد.

توسعه‌دهندگان هر بلاک چینی این خطر را پس از هر هارد فورک احساس می‌کنند که ماینرها یا به اصطلاح کسانی که بلاکچین را زنده نگه می‌دارند، به انتقال بر روی شبکه جدید متقاعد نشوند و بر فعالیت خود روی شبکه قدیمی اصرار ورزند. این اتفاق در گذشته پس از هارد فورک DAO برای شبکه اتریوم رخ داد که در نتیجه آن ارز جدیدی به نام اتریوم کلاسیک (بلاک چین قدیمی اتریوم) پدید آمد. هم‌اکنون اتریوم کلاسیک به همراه شبکه اتریوم در حال فعالیت است و ماینرهای خاص خودش را دارد.

اکنون توسعه دهندگان اتریوم برای جلوگیری از پدیدآمدن دوباره این حادثه در شبکه، بمب سختی شبکه را طرح ریزی کرده‌اند که در صورت عرضه فورک جدیدِ کسپر و انتقال به بلاک چین جدید، فعال شده و عملا شبکه قدیمی را برای کاربران و ماینرهایش با سختی بسیار بالا، فریز کند. در واقع اتریوم با این راه‌حل ماینرهای شبکه قدیمی خود را برای انتقال به بلاک چین کسپر مجاب خواهد کرد.

در این میان اقداماتی نیز جهت جلوگیری از ایجاد بمب سختی اتریوم رخ داده است. مثلا پروژه بهبود شبکه اتریوم (EIP) یا فورک قسطنطنیه (Constantinople) جهت افزایش بازدهی پلتفرم اتریوم، تغییر سیاست‌های اقتصادی و به تاخیر انداختن بمب سختی اتریوم طراحی شده است.

به NazarEx.ir خوش آمدید

در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال
راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
ثبت نام در صرافی آنلاین بینگ اکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوکوین ثبت نام در صرافی آنلاین نوبیتکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوینکس آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین KuCoin آموزش ثبت نام در صرافی کوینکسCoinEx عضویت رایگان در نظر اکس logo-samandehi
...