به NazarEx.ir خوش آمدید. در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال ؛ راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
738 بازدید
در سوالات متداول و جواب توسط (13.3k امتیاز)
توکن غیرقابل تعویض NFT چیست؟

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط (13.3k امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

توکن غیر قابل معاوضه – Non-Fungible Token (یا به اختصار NFT) به توکن هایی که دارای بلاکچین مشخصی نمی باشند، توکن غیرقابل تعویض میگویند. NFTها جوازهایی دیجیتال هستند که به شخص اجازه می‌دهند روی متعلقاتی خاص، ادعای مالکیت کند و در عین حال به انتقال یا فروش آن‌ها بپردازند. امنیت این جوازها در گروی تکنولوژی بلاکچین است و از این نظر‌، کارکردی شبیه به بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال دارند. تکنولوژی بلاکچین به نحوی طراحی شده است که به صورت همتا به همتا، اطلاعات در تمامی حاضرین در شبکه وجود دارد و امکان هک و کلاهبردای وجود ندارد. توکن های NFT با ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، اتریوم، کاردانو و … تفاوت دارند چراکه این ارزها قابلیت انتقال را دارند اما NFT ها قابلیت انتقال را ندارند.

توکن‌های قابل معاوضه (Fungible)، توکن‌هایی هستند که با هم قابل معامله شدن هستند و بهای آن‌ها ثابت می‌ماند. در حوزه‌ی رمزارز یک بیت کوین ارزشی معادل یک بیت کوین دیگر دارد و ارزش آن بدون توجه به صاحب یا تاریخچه‌اش ثابت است. اما قضیه در مورد توکن‌های غیر قابل معاوضه فرق می‌کند، قیمت یک توکن NFT با هر توکن مشابه آن متفاوت است. ویژگی‌های فردی یکتا بودن آن‌ها را تعیین می‌کند، بنابراین آن‌ها همچون سرمایه‌های دنیای واقعی مانند سنگ‌های قیمتی، آثار هنری یا کلکسیونی غیر قابل معاوضه هستند.

استفاده از NFT ها در صنایع مختلف گسترش یافته است و این توکن ها با بخش های مختلفی همچون بازی ها و کالاهای دیجیتال در ارتباط هستند و به عنوان یک توکن اتریوم خاص ساخته شده بر اساس استاندارد ERC-721 یافت می شوند . در سال 2021 ، استفاده از این توکن ها شروع به گسترش سایر بلاکچین ها مانند پروتکل BEP-721 کرد.

توکن ERC-721 اصطلاحی است که برای توصیف توکن های غیر قابل تعویض استفاده می شود. ERC-721 به استانداردهایی هنگام ایجاد NFT در بالای بلاکچین اتریوم اشاره دارد. بنابراین، این یک توکن است که بر اساس استاندارد ERC-721 ساخته شده است.

به NazarEx.ir خوش آمدید

در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال
راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
ثبت نام در صرافی آنلاین بینگ اکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوکوین ثبت نام در صرافی آنلاین نوبیتکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوینکس آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین KuCoin آموزش ثبت نام در صرافی کوینکسCoinEx عضویت رایگان در نظر اکس logo-samandehi
...