به NazarEx.ir خوش آمدید. در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال ؛ راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
546 بازدید
در سوالات متداول و جواب توسط (13.3k امتیاز)
باز کردن از نو توسط
اصلاح بازار ارز دیجیتال چیست؟

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط (13.3k امتیاز)
 
بهترین پاسخ

زمانی که قیمت‌ها برای مدت طولانی صعود کنند و با افت چندانی همراه نباشند، به طور دقیق زمانی است که سرمایه‌‌گذاران زیادی سودهای هنگفت کرده‌اند و مایل هستند سود خود را از بازار بیرون بکشند. در چنین شرایطی، فشار عرضه در بازار بالا می‌‌رود و دوران اصلاح بازار شروع می‌‌شود. میزان اصلاح، به میزان رشد بازار بستگی دارد. هرچه تا قبل از این بازار رشد کرده باشد، اصلاح سنگین‌‌تری را در پیش خواهد داشت. دوران اصلاح را اصطلاحاً دوران استراحت بازار نیز می‌‌نامند.

جالب است بدانید؛ اگر روند اصلی قیمت نزولی باشد، بخش‌هایی از نمودار قیمت که صعود را نشان می‌‌دهند، جزو موج‌‌های اصلاحی به شمار می‌‌روند. پس در حالت کلی، اصلاح می‌تواند یک موج نزولی در روند صعودی یا یک موج صعودی در یک‌روند نزولی باشد؛ اما در حالت معمول، منظور از اصلاح، رخداد موج نزولی در یک‌روند صعودی است.

برای شناخت بهتر بازار، بایستی در برخی از علوم مرتبط از جمله علم تکنیکال مسلط باشید تا بتوانید موج‌های اصلاحی را تشخیص دهید. الگوهای بازگشتی که در انتهای یک روند صعودی یا نزولی شکل می‌‌گیرند، مبحث مهمی در علم تکنیکال هستند. آن‌ها تغییر روند اصلی قیمت را نشان می‌‌دهند. معمولاً زمانی که این الگوها بعد از یک موج صعودی قوی تشکیل می‌‌شوند، نشان از یک اصلاح قیمتی بزرگ دارند. البته همه چیز در بازار بر پایه احتمالات بنا می‌‌شود و هیچ موردی، قطعیت کامل ندارد.

به NazarEx.ir خوش آمدید

در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال
راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
ثبت نام در صرافی آنلاین بینگ اکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوکوین ثبت نام در صرافی آنلاین نوبیتکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوینکس آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین KuCoin آموزش ثبت نام در صرافی کوینکسCoinEx عضویت رایگان در نظر اکس logo-samandehi
...