به NazarEx.ir خوش آمدید. در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال ؛ راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
314 بازدید
در مفاهیم پایه توسط (13.3k امتیاز)
توکن سهمی (Equity Token) چیست؟

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط (13.3k امتیاز)
 
بهترین پاسخ

توکن سهمی یا توکن سهامی نوعی توکن اوراق بهادار (Security token) است که بیشتر شبیه سهام سنتی عمل می‌کند. کسانی که توکن سهمی دارند، دارای نوعی مالکیت در سرمایه‌گذاری‌های خود هستند و هر توکن سهمی نشان‌دهنده درصدی از آن دارایی است که آنها در واقع دارند. در بیشتر موارد، یک Equity token نشان‌دهنده مالکیت مال، دارایی یا سهام یک شرکت شخص ثالث است.

توکن‌های سهمی انواع مختلفی دارند، اما رایج‌ترین آنها عبارتند از: فیوچرز (Futures)، قراردادهای آپشن (Options Contracts)، املاک و مستغلات توکنیزه‌شده و شرکت‌های توکنیزه‌شده. به لطف توکن سهامی، هولدرها نه تنها حق مالکیت، بلکه بخشی از سود شرکت و حق رأی در مورد آینده آن را نیز دریافت می‌کنند.

تنها تفاوت قابل‌توجه بین توکن سهمی و سهام سنتی، روش ثبت آنها است. یک سهام سنتی در یک پایگاه داده ثبت می‌شود و می‌تواند با یک گواهی کاغذی همراه باشد. این در حالی است که Equity token در یک بلاکچین ثبت می‌شود.توکن سهمی

در واقع، این نوع توکن نماینده مالکیت یک دارایی در بلاکچین است. با این کار، شرکت‌ها می‌توانند سهام و حق رأی را در یک بلاکچین منتشر کنند. علاوه بر این، یک وام‌دهنده می‌تواند توکن‌هایی ایجاد کند که نشان‌دهنده بدهی شرکت است. به طور کلی، همه این کارها با هدف توانمندتر کردن بازار انجام می‌شوند.

نکته دیگر در مورد توکن Equity این است که می‌تواند از طریق عرضه عمومی یا خصوصی ارائه شود. این انعطاف‌پذیری عالی همچنین با قابلیت تضمین حقوق سرمایه‌گذاران همراه است که نه تنها در توسعه شبکه بلاکچین مشارکت دارند، بلکه بر اساس نحوه توسعه توکن در بازار بلاکچین، پرداخت‌های پولی هم دریافت می‌کنند.

توکن سهمی قابل‌تعویض است و توسط یک نهاد نظارتی در کشور صادرکننده مدیریت می‌شود. همه این ویژگی‌ها و مزایا دست به دست هم داده و باعث ایجاد توکن سهامی در دنیای مالی مبتنی بر بلاکچین شده‌اند.

به NazarEx.ir خوش آمدید

در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال
راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
ثبت نام در صرافی آنلاین بینگ اکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوکوین ثبت نام در صرافی آنلاین نوبیتکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوینکس آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین KuCoin آموزش ثبت نام در صرافی کوینکسCoinEx عضویت رایگان در نظر اکس logo-samandehi
...