به NazarEx.ir خوش آمدید. در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال ؛ راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
1 امتیاز مثبت 0 امتیاز منفی
2.4k بازدید
در نرم افزارها توسط (6 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره توسط
علت صفر شدن یا عدم نمایش موجودی تراست والت چیست ؟
ببندید با توجه به این نکته: پاسخ نهایی

1 پاسخ

0 دوستدار 0 امتیاز منفی
توسط (13.3k امتیاز)
 
بهترین پاسخ

عدم نمایش موجودی تراست والت جزو مشکلات متداول است. 

محو شدن سرمایه رمز ارزی خود اتفاق ناگواری است! احتمالا خیلی سریع تصور هک شدن خواهید کرد! اگر چنین اتفاقی برای شما رخ داده و از بابت آن نگران هستید، بد نیست بدانید عدم نمایش یا صفر شدن موجودی کیف پول تراست والت جزو مشکلات متداول کاربران این اپلیکیشن است. دلیلی ساده هم پشت آن قرار دارد. اگر با این کار مشکل عدم نمایش موجودی در کیف پول تراست والت شما برطرف نشدید، آن زمان باید به سایر گزینه‌های احتمالی نظیر هک شدن فکر کنید.

1- اطمینان از سلامت دارایی با وجود عدم نمایش موجودی تراست والت

ابتدا باید از عدم خرج شدن رمز ارزها، مثلا به واسطه یک هک، اطمینان پیدا کنید. به این منظور باید وارد اکسپلورر بلاک چین مورد نظر شوید و آدرس کیف پول ارز دیجیتال خود را وارد کنید. با این کار تمام تراکنش‌های ورودی و خروجی مربوط به این آدرس نشان داده می‌شود. نحوه دریافت آدرس یک کوین یا توکن در تراست ولت برای اطمینان از دلیل صفر شدن موجودی به صورت زیر است.

ابتدا کوین یا توکن مورد نظرتان را به فهرست اضافه کنید. سپس به صفحه اصلی برگردید و روی نام آن ضربه بزنید. در صفحه بعد، گزینه Receive را لمس کنید. در صفحه جدید با لمس گزینه Copy آدرس را دریافت خواهید کرد. اکنون باید از این آدرس در اکسپلورر بلاک چین مربوط به ارز دیجیتال مورد نظر استفاده کنیم.

برای پیدا کردن اکسپلورر بلاک چین کافی است نام کوین یا توکن را همراه کلمه “Explorer” در گوگل جستجو کنید. به عنوان نمونه برای یافتن مرورگر بلاک چین توکن شیبا اینو یا کوین ترون به ترتیب دو عبارت “Shiba Inu Explorer” و “TRX Explorer” را در گوگل جستجو می‌کنیم. در ادامه، آدرس اکسپلورر مهمترین ارزهای دیجیتال را قرار می‌دهیم. اگر کوین یا توکن مورد نظر شما در این فهرست نیست، به روشی که آموزش دادیم آن را از طریق موتور جستجوی گوگل پیدا کنید.

بیت کوین (BTC): blockchain.com

اتریوم (ETH): etherscan.io

کاردانو (ADA): explorer.cardano.org

بایننس کوین (BNB): bscscan.com

تتر (USDT): tronscan.org | etherscan.io

ریپل (XRP): xrpscan.com

دوج کوین (DOGE): dogechain.info

ترون (TRX): tronscan.org

سولانا (SOL): solana.com

2- بررسی صفر شدن موجودی به خاطر عدم نمایش ارز

یکی از دلایل اصلی این اتفاق، عدم فعال‌سازی نمایش ارزهای دیجیتال مورد نظر است. به عنوان مثال ممکن است شما با وجود داشتن 1 اتریوم در سبد سرمایه رمز ارزی خود، نمایش آن در لیست اصلی را فعال نکرده باشید. در این شرایط به خاطر صفر شدن موجودی تراست ولت نگران خواهید شد. 

اما این به معنی صفر شدن موجودی بایننس کوین در کیف پول تراست ولت نیست، بلکه فقط نمایش این ارز دیجیتال غیر فعال شده است. برای رفع مشکل کافی است مجددا نمایش اتریوم را فعال کنیم.

ابتدا در صفحه اصلی اپلیکیشن، آیکون دو خط موازی (با دو دایره روی آن‌ها) واقع در گوشه بالا و سمت راست را لمس کنید. در صفحه بعد، فهرست تمام کوین‌ها و توکن‌های پشتیبانی شده توسط Trust Wallet را مشاهده خواهید کرد. کافی است نام رمز ارزهای مورد نظر را در قسمت “Search Tokens” وارد و سپس اسلاید کنار آن‌ها را روشن کنید.

3- مشکل تراست والت در برقراری ارتباط با بلاک چین

شرکت‌های مختلف یکی پس از دیگری، کاملا زیرپوستی، اقدام به تحریم کاربران ایرانی می‌کنند! اگرچه شرکت توسعه‌دهنده تراست والت این موضوع را به طور علنی اعلام نکرده،‌ اما با توجه به گزارش‌های متعدد کاربران و از طرفی در نظر گرفتن رویکرد شرکت مادر این اپلیکیشن، بایننس، در قبال کاربران ایرانی، می‌توان تقریبا از آن اطمینان پیدا کرد.

مدت‌ها است تعداد زیادی از ایرانیان از عدم امکان استفاده از Trust Wallet بدون تغییر آی‌پی، گله می‌کنند. ممکن است معضل ترسناک صفر نشان دادن موجودی یک ارز در تراست والت به همین دلیل بوده باشد. در بعضی مواقع، برای بیشتر کاربران، حین ورود به نرم افزار بدون عوض کردن آدرس IP اپلیکیشن خودش را با بلاک چین همگام نمی‌کند، در نتیجه موجودی شما همچنان صفر باقی می‌ماند. گفتنی است در این شرایط، به گزارش کاربران، امکان ایجاد تراکنش و فرستادن رمز ارز نیز میسر نیست.

اما تحریم ایرانیان توسط تراست والت به خودی خود موضوع نگران‌کننده‌ای نیست؛ Trust Wallet به عنوان یک کیف پول غیر حضانتی کنترلی روی دارایی‌های شما ندارد و نمی‌تواند آن‌ها را مسدود کند. تنها نگرانی که بابت جمع‌آوری آدرس آی‌پی توسط این نرم افزار وجود دارد، ارسال اطلاعات به شرکت‌های تحلیل بلاک چین یا مخصوصا ارسال مستقیم آن‌ها به شرکت‌های بزرگ و مهمی نظیر تتر لیمیتد (صادرکننده ارز تتر USDT) است. تا کنون مشکلی از این بابت بروز نکرده و هیچ گزارشی در این رابطه منتشر نشده است، اما بهتر است جوانب احتیاط را رعایت کنید؛ ترجیحا از ابتدای ساخت یک والت جدید داخل نرم افزار تراست والت، از برنامه‌های تغییر آدرس IP نظیر VPN استفاده کنید و حین استفاده از برنامه همیشه آن را روشن نگه دارید.

اما در برخی مواقع، با وجود عوض کردن آی‌پی نیز مشکل عدم نمایش موجودی یا نمایش صفر آن در تراست والت پابرجاست، در حالی که با بررسی اکسپلورر بلاک چین مورد نظر، از شارژ بودن آدرس آدرس اطمینان داریم. علت این موضوع دقیقا مشخص نیست، اما به هر دلیل، نرم افزار از برقراری ارتباط با بلاک چین ناتوان است. در این شرایط می‌توان با وارد کردن عبارت بازیابی در یک کیف پول ارز دیجیتال دیگر، به نرم افزاری جدید مهاجرت کرد.

کافی است عبارت بازیابی که بعد از ساخت یک والت جدید در تراست والت دریافت کردید را داخل یک اپلیکیشن کیف پول دیگر بازیابی کنید.

امیدواریم در این صفحه یک تراکنش خروجی موفق ولی ناآشنا مشاهده نکنید، چرا که به معنی هک شدن شما است. اگر چنین اتفاقی رخ داده، هیچ کاری از شما ساخته نیست. بهتر است با ریشه‌یابی، علت هک شدن را پیدا کنید؛ آیا به جز شما، عبارت بازیابی کیف پول‌تان را افراد دیگری نیز در اختیار دارند؟ آیا اخیرا یک نرم افزار مشکوک مخصوصا از بیرون گوگل پلی استور یا اپ استور نصب کرده‌اید؟ آیا افراد دیگری ضمن اطلاع از رمز عبور اپلیکیشن تراست والت شما اخیرا به آن دسترسی داشته‌اند؟

بدون اجازه مالک دارایی، یعنی فردی که کلید خصوصی را در اختیار دارد، هیچ ارز دیجیتالی جابه‌جا نمی‌شود. اگر مشکل عدم نمایش موجودی کیف پول تراست والت شما به خاطر آن چه در بالا بررسی کردیم نیست و واقعا مشکل اصلی صفر شدن موجودی کیف پول تراست ولت است، باید تراکنش‌های خروجی را بررسی کنید.

به NazarEx.ir خوش آمدید

در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال
راحت بپرسید ، پاسخ دهید ؛ اطلاعات و امتیاز کسب کنید !
ثبت نام در صرافی آنلاین بینگ اکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوکوین ثبت نام در صرافی آنلاین نوبیتکس ثبت نام در صرافی آنلاین کوینکس آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین KuCoin آموزش ثبت نام در صرافی کوینکسCoinEx عضویت رایگان در نظر اکس logo-samandehi
...